Vastgoed verkopen

Je huis, appartement, handelspand of bouwgrond vlot verkopen

Een onroerend goed verkopen is geen evidente opdracht. Niet iedereen heeft kennis over het verkoopproces en kent de huidige wetgeving. Al gauw zullen de vragen komen: hoeveel is mijn huis waard, hoe trek ik kandidaat-kopers aan, welke administratie is nodig, etc. Om je verkoop succesvol af te ronden, neem je dus best een vastgoedmakelaar onder de arm. Met een expert samenwerken biedt vele voordelen. Hij begeleidt je doorheen het volledige verkoopproces.

 

1. WAARDEBEPALING

De belangrijkste vraag bij de verkoop van een eigendom is: Hoeveel is mijn vastgoed waard? Een correcte prijsbepaling is essentieel: je wilt je huis niet verkopen aan een te lage prijs; en als je prijs te hoog is, krijg je het misschien niet verkocht. Maar hoe bepaal je een goede prijs? Onze makelaars hebben een goede kennis van de markt en weten elk pand naar waarde te schatten. Hierbij houden we rekening met alle bepalende factoren, zoals bijvoorbeeld de grootte, de indeling, de ouderdom, de afwerking en de ligging van het pand. Vraag hier een gratis schatting aan.

 

2. VERKOOPDOSSIER

Bij de verkoop van een eigendom komt heel wat administratie kijken. Had je al gedacht aan de nodige attesten, het energieprestatiecertificaat, de overnamedocumenten voor de nutsvoorzieningen, het kadastraal uittreksel en meer? Wij stellen het volledig verkoopdossier samen zodat we kandidaten correct en volledig kunnen inlichten.

 

3. PUBLICITEIT

Een huis verkoop je niet door enkel zelf een affiche 'huis te koop' aan het raam te hangen. Je moet je aanbod bekend maken om kandidaat-kopers aan te trekken. Met onze publiciteitsinspanningen, zetten we je huis in de markt. Denk aan publiciteitsborden, aankondiging in media en visibiliteit op immosites. We doen er alles aan om een koper te vinden voor je pand. Ons netwerk en database met zoekende klanten spelen hier zeker ook een belangrijke rol in. 

 

4. BEZICHTIGING

Een kandidaat-koper heeft interesse in je huis en wil het pand komen bekijken. Maar hoe maak je je huis verkoopklaar? En hoe geef je best een rondleiding? Onze makelaars hebben ruime ervaring met bezichtigingen en zullen een antwoord kunnen geven op vragen die een potentiële koper heeft. Het grondig samengestelde verkoopdossier is hierbij van belang. 

 

5. ONDERHANDELEN

Een kandidaat-koper doet een bod op je woning. Hoe ga je hiermee om? Wij bij Domo Vastgoed zijn hierin thuis en helpen je om tot een akkoord te komen. 

 

6. VERKOOPSOVEREENKOMST

Koper en verkoper zijn tot een akkoord gekomen. De volgende stap is de ondertekening van de onderhandse verkoopsovereenkomst. Deze wordt door ons opgesteld en door de notarissen gecontroleerd. Zodra de notarissen de toestemming geven, nodigen we beide partijen uit bij ons op kantoor voor de ondertekening. Nadien zorgen we samen met de notariaten voor de verdere afhandeling. Onze BIV-erkende vastgoedmakelaars begeleiden beide partijen tot de ondertekening van de notariële akte. We zorgen dan voor de overdracht van de sleutels en het omzetten van de nutsvoorzieningen naar de nieuwe bewoner. Wij zorgen voor een succesvolle verkoop van A tot Z.

 

Kortom, je vastgoedmakelaar zal jouw zorgen uit handen nemen en de verkoop succesvol afronden. Domo Vastgoed staat je graag bij met raad en daad. Contacteer ons voor een vrijblijvende kennismaking of vraag een gratis schatting aan

info@domovastgoed.be of 011 96 49 96