Diensten

Verkopen zonder zorgen

Voor de verkoop van jouw pand kun je bij Domo Vastgoed op heel wat ervaring rekenen. Wij zorgen voor professionele begeleiding tijdens het volledige verkoopproces van het prille begin tot het succesvol einde. Zo zorgen we voor een gratis schatting van het pand, maar ook bij het verlijden van de akte staan we je bij met raad en daad.  


Jou helpen met de verkoop van je huis, appartement of bouwgrond is onze passie en specialisatie. Onze technische en juridische kennis komt daarbij goed van pas. Wij stellen het volledig gedocumenteerde verkoopdossier samen en vragen tijdig alle nodige attesten op. En bij elke stap die we zetten, houden we jou uitgebreid op de hoogte. Met de eigenaarslogin kan je alles op de voet volgen.

 

Wat mag je verwachten van ons?

We vertellen jou graag wat meer over onze werkwijze. Deze bestaat uit 6 stappen.

 

1. WAARDEBEPALING

De belangrijkste vraag bij de verkoop van een eigendom is: Hoeveel is mijn vastgoed waard? Een correcte prijsbepaling is essentieel: je wilt je huis niet verkopen aan een te lage prijs; en als je prijs te hoog is, krijg je het misschien niet verkocht. Maar hoe bepaal je een goede prijs? Onze makelaars hebben een goede kennis van de markt en weten elk pand naar waarde te schatten. Hierbij houden we rekening met alle bepalende factoren, zoals bijvoorbeeld de grootte, de indeling, de ouderdom, de afwerking en de ligging van het pand. Vraag hier een gratis schatting aan.

 

2. VERKOOPDOSSIER

Bij de verkoop van een eigendom komt heel wat administratie kijken. Had je al gedacht aan de nodige attesten, het energieprestatiecertificaat, de overnamedocumenten voor de nutsvoorzieningen, het kadastraal uittreksel en meer? Wij stellen het volledig verkoopdossier samen zodat we kandidaten correct en volledig kunnen inlichten.

 

3. PUBLICITEIT

Een huis verkoop je niet door enkel zelf een affiche 'huis te koop' aan het raam te hangen. Je moet je aanbod bekend maken om kandidaat-kopers aan te trekken. Met onze publiciteitsinspanningen, zetten we je huis in de markt. Denk aan publiciteitsborden, aankondiging in media en visibiliteit op immosites. We doen er alles aan om een koper te vinden voor je pand. Ons netwerk en database met zoekende klanten spelen hier zeker ook een belangrijke rol in. 

 

4. BEZICHTIGING

Een kandidaat-koper heeft interesse in je huis en wil het pand komen bekijken. Maar hoe maak je je huis verkoopklaar? En hoe geef je best een rondleiding? Onze makelaars hebben ruime ervaring met bezichtigingen en zullen een antwoord kunnen geven op vragen die een potentiële koper heeft. Het grondig samengestelde verkoopdossier is hierbij van belang. 

 

5. ONDERHANDELEN

Een kandidaat-koper doet een bod op je woning. Hoe ga je hiermee om? Wij bij Domo Vastgoed zijn hierin thuis en helpen je om tot een akkoord te komen. 

 

6. VERKOOPSOVEREENKOMST

Koper en verkoper zijn tot een akkoord gekomen. De volgende stap is de ondertekening van de onderhandse verkoopsovereenkomst. Deze wordt door ons opgesteld en door de notarissen gecontroleerd. Zodra de notarissen de toestemming geven, nodigen we beide partijen uit bij ons op kantoor voor de ondertekening. Nadien zorgen we samen met de notariaten voor de verdere afhandeling. Onze BIV-erkende vastgoedmakelaars begeleiden beide partijen tot de ondertekening van de notariële akte. We zorgen dan voor de overdracht van de sleutels en het omzetten van de nutsvoorzieningen naar de nieuwe bewoner. Wij zorgen voor een succesvolle verkoop van A tot Z.

 

In alles wat we doen, zijn we transparant, dus ook in onze commissie. Deze bedraagt 3,63% op de verkoopprijs, inclusief btw. Maar een goede en vlotte verkoop betaalt zichzelf altijd terug.

 

Graag meer info? Contacteer onze collega's Steven en Wendy!

steven@domovastgoed.be - wendy@domovastgoed.be